GEHU 307 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gündelik Yaşam ve Sosyoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 307
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amacı gündelik yaşam çalışmalarındaki belli başlıklar ve tartışmalar üzerinden sosyolojik düşünceye giriş yapmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gündelik yaşam bağlamında sosyolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir
  • Birey ve toplum arasındaki ilişkiyi sorgulayabilecektir.
  • Sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet konularına referansla gündelik hayattaki eşitsizlikleri açıklayabileceklerdir.
  • Kişisel deneyimleri açıklamada sosyolojik yaklaşımları değerlendirebilecektir.
  • Gündelik hayatın duygular, ev, yeme-içme, tüketim, alış-veriş ve boş zaman gibi farklı alanlarındaki iktidar ilişkilerini sorgulayabileceklerdir.
Tanımı

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı C. Wright Mills, "The Promise of Sociology" Sociological Imagination
2 Sosyolojik Düşünmek ve Gündelik Hayat Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2
3 Gündelik Hayat, Yeni Yaklaşımlar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life, Chapter 2; Sigmund Freud, Parapraxes, Ego Defence Mechanisms, Erving Goffman, The Presentation of Self in Everyday Life (ELR)
4 Eşitsizliğin Gündelikliği: Sınıf, Toplumsal Cinsiyet Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter10, pp. 239-282. & chapter 5, pp. 89-113.
5 Eşitsizliğin Gündelikliği: Toplumsal Cinsiyet, Etnisite Anthony Giddens, Sociology; 3rd edition, Polity Press, 1998, chapter 9, pp. 209-238.
6 Şiddet ve Gündelik Yaşam Film Gösterimi
7 Sınıf İçi Çalışma
8 Duygular, Aşk ve Arkadaşlık Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 3
9 Evler ve Odalar Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 4
10 Yemek Kültürü Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 6
11 Ara Sınav
12 Tüketim ve Alış-veriş Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 8
13 İş, Boş Zaman ve Sıkıntı Susie Scott, Making Sense of Everyday Life Chapter 9
14 Mizah ve Direnme Giselinde Kuipers, Good humor, bad taste: a sociology of the joke
15 Dönemin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı

Making Sense of Everyday Life, Susie Scott, Polity Press, 2009. Everyday Life Reader, ed.by Ben Highmore, Routledge, 2002

Diğer Kaynaklar

Dönem içinde ek okumalar verilebilir

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
25
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
15
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
18
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilmek
2 Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve bu değerler arasındaki farklı öncelikleri dikkate alarak yönetebilmek
4 Endüstriyel tasarım alanındaki kavram ve kuramları anlayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek
5 Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve çözüm önerileri getirebilmek
6 Endüstriyel tasarım alanında bilimsel araştırmayı; firma araştırması, akademik araştırma gibi farklı amaçlar için uygulayabilmek
7 Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
8 Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini (CAD, CAID, ikiboyutlu ve üçboyutlu grafik yazılımlar); model yapım teknikleri ile makinelerini kullanabilmek
9 Endüstriyel Tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek
10 Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahip olmak ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla işbirliğine girebilmek
11 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek
12 Bir yabancı dili kullanarak alanının terminolojisini anlayabilmek, küresel gelişmeleri izleyebilmek ve farklı kültürlerden meslektaşları ile iletişim kurabilmek
13 Karmaşık ve sürekli değişen bir dünyada tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek, yorumlayabilmek ve öngörebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest