GEHU 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İtalyan Kültürü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders İtalyan kültürünü oluşturan öğelerin öğrencilere tanıtılması ve genel yönlerinin sunulmasını amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İtalyan kültürü ile alakalı kavramları betimleyebilir
  • İtalyan kültürü hakkındaki metinler aracılığıyla farkındalık kazanır
  • Düşüncelerini yazılı olarak açık ve etkin bir biçimde ifade edebilir
  • Öz kültürü ile hedef kültüre ilişkin bakış açısı geliştirir
  • İtalyan kültürü ile alakalı konuları kendi bakış açısıyla yorumlayabilir
Tanımı Öğrencilere öncelikle İtalyan kültürünün temelleri daha sonra edebiyat, sanat, mimarlık, tasarım, müzik, moda ve İtalyan mutfağı hakkında bilgi verilecektir. Söz konusu alanlarda İtalyan kültürünü betimleyen kişi, olay ve kavramlar eşliğinde öğrencilerin genel kültürü geliştirilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi ve Dili
3 İtalyan kültürünün temelleri Whittaker A., Bölüm 1: Coğrafyası, Tarihi, Dili
4 Edebiyat ve Felsefe Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
5 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 2: Romalı yazarlar, Rönesansın üç devi: Dante,Boccaccio, Petrarca, İtalyan felsefesinin büyükleri
6 Sanat, Mimarlık ve Tasarım Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
7 Müzik Whittaker A., Bölüm 3: Antik Roma, Giotto, Rönesansta İtalyan Sanatı, Tasarım, Mimari yapı, Modern İtalyan Mimarisi
8 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
9 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 4: Geleneksel İtalyan Müziği, Opera, Modern İtalyan müziği
10 Sinema, Moda Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
11 Film Gösterimi Whittaker A., Bölüm 5: İtalyan sineması, Moda - Made in Italy -
12 Küçük Sınav Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
13 İtalyan mutfağı Whittaker A., Bölüm 7: Italyan mutfağı, yöresel lezzetler, yeme ve içme alışkanlıkları
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
14
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
40
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
17
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
13
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
1
20
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Endüstriyel tasarım alanındaki kuramsal ve pratiğe dayalı bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri çeşitli ürün, hizmet ve sistemlere uygulayabilmek
2 Endüstriyel tasarım kültürü; sanat, zanaat ve tasarımın tarihi ve kuramı bilgilerine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili bilgi toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, kültürel, ekonomik, çevresel, hukuki, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve bu değerler arasındaki farklı öncelikleri dikkate alarak yönetebilmek
4 Endüstriyel tasarım alanındaki kavram ve kuramları anlayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek
5 Endüstriyel tasarım alanındaki tasarım problemlerini bağlamı ve koşulları ile birlikte tanımlayabilmek ve çözüm önerileri getirebilmek
6 Endüstriyel tasarım alanında bilimsel araştırmayı; firma araştırması, akademik araştırma gibi farklı amaçlar için uygulayabilmek
7 Nicel ve nitel verilerle desteklenen tasarım kavramlarını ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
8 Endüstriyel tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini (CAD, CAID, ikiboyutlu ve üçboyutlu grafik yazılımlar); model yapım teknikleri ile makinelerini kullanabilmek
9 Endüstriyel Tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek
10 Endüstriyel tasarım alanının interdisipliner karakterinin gerektirdiği mühendislik, işletme, görsel iletişim alanlarının ilgili kuramsal ve metodolojik bilgilerine sahip olmak ve diğer disiplinlerle, örgütlerle, firmalarla işbirliğine girebilmek
11 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek
12 Bir yabancı dili kullanarak alanının terminolojisini anlayabilmek, küresel gelişmeleri izleyebilmek ve farklı kültürlerden meslektaşları ile iletişim kurabilmek
13 Karmaşık ve sürekli değişen bir dünyada tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek, yorumlayabilmek ve öngörebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest